Quan prendre la fruita, abans o després dels menjars

Posted on dimecres, març 9th, 2016 at 12:35

Quan és millor prendre la fruita és un36737_133233153372004_2279010_n dels eterns debats que sostenen, des de fa molts temps, una gran part dels especialistes en nutrició.

Hi ha partidaris de menjar-la fora dels àpats,  per què?
La fruita s’ha de prendre fora dels menjars perquè no es produeixi una fermentació que podria dificultar una bona digestió. La fruita necessita molt poc temps de digestió ja que en vint minuts, aproximadament, ja està fora de l’estómac. Si es pren amb els menjars aquesta digestió, s’allargarà més del necessari i es fermentarà, provocant inflor i molèsties digestives.
Tampoc no és recomanable combinar les fruites molt dolces amb les àcides (exemple: plàtan amb maduixes).

Els que són partidaris que no importa i les seves raons
Hi ha persones i professionals de nutrició que opinen que no hi ha un moment recomanat per prendre fruita ja que encara que la fruita romangui més temps a l’estómac no fermentarà i que els àcids no repercutiran en la seva digestió.

Què diu la Medicina Natural?
En la Medicina Natural tampoc no hi ha una opinió unànime ja que depèn una mica de l’especialitat consultada. Hi ha molts corrents que advoquen per respectar la compatibilitat dels aliments i aposten per prendre la fruita sempre fora dels àpats (com esmorzar o berenar o mig matí).
De tota manera, respecte a quan és millor prendre la fruita es busca sempre individualitzar el cas. La Medicina Tradicional Xina i la Medicina Ayurvédica es basen en l’aplicació de certes normes segons el tipus de persona.
Si és una persona fredolica i estem a l’hivern, l’ideal seria prendre poca fruita i fora dels menjars. Però s’ha de menjar fruita, en tots els casos, ja que es un aliment carregat de vitamines, minerals, fitonutrients  i enzims digestius. Així que aquesta persona fredolica millor que elegeixi fruita cuita o seca (fruits secs o figues o panses seques). Quan fa més calor el cos buscarà refrescar-se, és així començar els àpats amb un plat d’amanida o un batut vegetal, de tal manera, la fruita anirà bé per calmar aquest estómac i refrescar-lo.
L’objectiu principal de les medicines naturals, és no debilitar el sistema digestiu refredant-lo amb aliments refrescants.

Conclusió, d’una Dietista – Nutricionista:

És molt difícil arribar a una conclusió sobre quan és millor prendre la fruita que satisfaci a tothom, ja que a més de les teories diverses (totes amb arguments respectables) ens trobem que cada cas, o sigui, cada persona és diferent.
maduixes2Però tots defensen que és imprescindible nodrir a l’organisme amb elles. Cada fruita té el seu benefici: les peres contenen molts minerals (calci, magnesi, fòsfor, potassi i vitamina C), i a més potencien les funcions digestives i hepàtiques; la pinya ajuda la digestió i eliminació de greixos; el plàtan afavoreix la producció d’insulina al pàncrees i alleugereix la inflamació de còlon, les maduixes fruita estrella de la temporada que encetem, primavera – estiu. Les maduixes ens acompanyen en mil moments per compartir i els seus beneficis són enormes, en destacaré uns quants: tan sols 4 maduixes grosses ens aporten la quantitat de vitamina C que un adult necessita per tot un dia, el seu alt contingut en potassi i baix en sodi les fan ideals per les persones amb hipertensió, les seves llavors contenen àcid salicílic, anticoagulant i antiinflamatori, etc. Per totes aquestes raons i moltes més, els Dietistes – Nutricionistes animem a la gent a menjar fruita quan sigui, això si respectant les 2 o 3 racions al dia, una de les quals sempre rica en vitamina C.

És important observar-nos i valorar, un mateix ha de saber escoltar el seu cos i els seus òrgans, si ens sentim millor o pitjor (inflor, gasos, acidesa, etc.) menjant- la després o fora de les menjades i quin tipus de fruita: àcides o dolces, per tal de saber triar la que millor ens convingui en cada moment.

YouTube Preview Image



You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

css.php